Kokoomus

Drive in leffatapahtuman tuotto 710 euroa Porvoon turvakodille

Porvoon Kokoomus järjesti viime viikonloppuna Drive in leffatapatuman Suiston kentällä, jonka tuotto lahjoitettiin torstaina Porvoon Turvakodille. Kolmeen elokuvaan perjantain ja lauantain aikana myytiin lippuja 71 kappaletta. Lippujen hinta oli 20 euroa per auto, josta puolet tuli Porvoon Kokoomukselle ja toinen puoli meni järjestäjäorganisaatio Coregolle. Erityinen ja suuri kiitos Per Högströmille ja Porvoon Liikuntapalveluille, jotka eivät veloittaneet Suiston kentästä vuokraa (2 x 220 euroa) ja halusivat olla mukana tukemassa turvakodin toimintaa. Näin ollen tapahtuman tuotto oli upeat 710 euroa.

Porvoon Kokoomuksen yhdistyksen hallituksesta Nina Uski, Minttu Helanne ja Hilkka-Leena Orava kävivät luovuttamassa torstaina lahjoituksen Porvoon Turvakodille. – Samalla meille esiteltiin turvakodin tiloja. Oli ilo nähdä kuinka turvallisen ja kodikkaan oloiset tilat olivat. Porvoon Turvakoti on suunnitellut käyttävänsä nyt saadun lahjoituksen asiakkaiden arkiseen hyvinvointiin.  – Korona kevät oli yllättävän rauhallinen, mutta kesällä asiakaspaikat olivat lähes täynnä, kerrotaan Porvoon Turvakodista. Huoneita turvakodissa on 9, joihin mahtuu 2-5 henkeä per huone. Lisäksi asiakkailla on käytössä yhteisiä keittiö ja oleskelutiloja.

Turvakoti on tarkoitettu lähisuhteessaan väkivaltaa kohdanneille turvapaikaksi, kun kotiin jääminen väkivallan, uhkailun tai pelon takia on mahdotonta. Turvakotiin voit tulla kaikkina vuorokauden aikoina.