Piia Malmberg

toimitusjohtaja, terveydenhoitaja YAMK

Olen 35-vuotias johtaja ja kokenut kuntapäättäjä Porvoon Suomenkylästä. Olen aiemmin ollut varavaltuutettuna Tampereella ja kaupunginvaltuutettuna sekä kaupunkisuunnittelulautakunnan varapuheenjohtajana Vantaalla.

Porvoossa haluan käyttää hyödyksi osaamistani kaupungin kehittämisessä vetovoimatekijöiden parantamiseksi. Tuloja tarvitaan lisää, se on varma, ja niitä saadaan houkuttelemalla lisää hyviä veronmaksajia ja panostamalla yritysten ja työpaikkojen syntymiseen ja toimintaedellytyksiin. Menojen hillitsemistä tarvitsee jatkaa. Ennaltaehkäisyyn sekä hyviin ja terveisiin kouluihin kannattaa kuitenkin panostaa. Porvoolla on kaikki mahdollisuudet profiloitua kaupunkina, jonne kannattaa rakentaa koti ja hyvä elämä. Sujuvat liikenneyhteydet pk-seudulle ovat tärkeitä, ja yksityisautoilu pitää mahdollistaa jatkossakin – ilman tietulleja. Ja keskustassa pitää saada autoilla ja pysäköidä jatkossakin.

Poliitikassa minulle tärkeää on suoraselkäisyys ja objektiivisuus. Näillä tarkoitan sitä, ettei päätöksenteossa voi mennä tuulen mukana suunnasta toiseen: päätöksenteossa tarvitsee noudattaa logiikkaa ja ottaa asioista hyvin selvää. Päätöksenteon tulee perustua faktoihin ja realismiin, ei mutu-tuntumaan. En lupaile turhia, sillä turhat lupaukset ovat politiikan pahin synti. Minua äänestämällä saat rehellisiä mielipiteitä ja faktoihin perustuvia päätöksiä!

Voit lukea lisää ajatuksia kotisivultani: piiamalmberg.fi