Jarkko Ilomäki

DI, Varatoimitusjohtaja HHJ, MBA-opiskelija

Olen 41-vuotias, Länsi-Suomesta kotoisin oleva perheellinen kahden tyttären isä. Opiskelut veivät minut Helsinkiin, ja vaimo Porvooseen jo 15 vuotta sitten. Työskentelen ohjelmistoalalla keskisuuren ja kansainvälistyvän IT-yrityksen varatoimitusjohtajana, joskin tie tähän pisteeseen alkoi koodarin kesäharjoittelupaikasta käytäväpaikalta. Lisäksi toimin kiertotalousalan yrityksen hallituksen varapuheenjohtajana. Maatalouden digitalisaatiosta taitaa tulla elämäntehtäväni. Koulutukseltani on tietotekniikan diplomi-insinööri TKK:lta ja osaamista olen päivittänyt mm. kauppakamarin Hyväksytty Hallituksen Jäsen (HHJ)-tutkinnolla sekä juuri nyt työn alla olevilla MBA-opinnoilla. Vapaa-ajalla minuun saattaa törmätä paikallisella kuntosalilla, kirjastossa, rautakaupassa tai kävelylenkillä.

Minun unelmieni Porvoo tarjoaisi turvallisen, lapsiystävällisen kasvuympäristön sekä elinvoimaisen ja monipuolisen kaupunkikeskuksen palveluineen, yrityksineen ja työpaikkoineen. Porvoo olisi paikka, jossa haluttaisiin perustaa perhe, ja jonne ne kerran maailmalle karanneetkin haluaisivat palata takaisin.