Hanna Virtanen

Yrittäjä

Olen 44v. Pari vuotta sitten
Helsingistä Viitasaaren kautta Porvooseen kotiutunut 7v. Pojan vuoroviikko äiti ja mm. hotelli-ja Ravintola-alan yrittäjä (jo vuodesta 2001), liiketoiminnankehittäjä, taloushallinnon pt, tekijä.

Teen töitä myös matkailu-alan kehittämisen parissa, Oph:n työelämätoimikunnassa. Toimin myös aktiivisena Suomen Yrittäjät järjestössä sekä valiokunnassa, että Keski-Suomen Yrittäjät hallituksessa. Asun Porvoon Näsissä avomieheni, poikani ja koiramme Armin kanssa. Harrastamme lenkkeilyä, Pokeminien keräilyä sekä pyöräilyä ja näihin Porvoo suokin upeat mahdollisuudet. Näiden lisäksi lähellä sydäntäni ovat karavaanailu, moottoripyöräily ja veneily. Kuntapolitiikassa olen ollut mukana muutaman vuoden mm Viitasaaren kokoomus Ry n Puheenjohtajana, lautakunnissa mm tarkastuslautakunta ja yrittäjätoimikunta.

Kuntapolitiikassa näen, että yritysvaikutusten arviointi on otettava laajalla scaalalla käyttöön päätöksen teossa. On kunnan etu, että kunnassa mahdollistetaan yritysten menestyminen jo esimerkiksi kaavoitusvaiheessa. Tätä kautta hoidetaan myös kunnan työllisyyspolitiikkaa. Mielestäni kunnan täytyy toimia peruspalveluiden tuottajana, mutta yksityisen sektorin on oltava mukana palveluiden tuottamisessa. Vain näin saamme palvelut tuotettua ja kaikkien saatavilla myös jatkossa.

”Ilman hyviä hyvinvoivia työntekijöitä, ei ole menestyviä yrityksiä. Ilman menestyviä yrityksiä, ei ole elinvoimaista kuntaa!”